Μαθησιακές δυσκολίες & Νευροανάδραση
Μαθησιακές δυσκολίες & Νευροανάδραση
Μαθησιακές δυσκολίες & Νευροανάδραση
Έρευνες έχουν δείξει πως η εκπαίδευση κάποιων πτυχών του ΗΕΓ με την μέθοδο της Νευροανάδρασης βελτιώνει αισθητά τη μνήμη αλλά και την δυνατότητα ανάκλησης. Πιο συγκεκριμένα βελτιώνει την μνήμη εργασίας ή εργαζόμενη μνήμη (working memory) η οποία συσχετίζεται άμεσα με την δραστηριότητα των Theta εγκεφαλικών κυμάτων (4-7Hz). Η μνήμη εργασίας αφορά στην ικανότητα μας να συγκρατούμε στον νου μας, για σύντομο χρονικό διάστημα, πληροφορίες και να τις επεξεργαζόμαστε νοερά. Η μνήμη εργασίας συχνά θεωρείται ένα νοητικό εργαστήριο, στο οποίο αποθηκεύουμε σημαντικές πληροφορίες την ώρα που επιδιδόμαστε σε νοητικές διεργασίες. Ένα καλό παράδειγμα για το πότε χρησιμοποιούμε την μνήμη εργασίας είναι οι νοερές αριθμητικές πράξεις.
Οι ερευνητικές μελέτες δείχνουν ότι χρειάζονται αρκετές περιοχές του εγκεφάλου να συνεργαστούν στη διαδικασία της μάθησης. Ακόμη, χρειάζεται αυτά τα ξεχωριστά τμήματα του εγκεφάλου να επικοινωνούν μεταξύ τους με εξαιρετικά γρήγορες ταχύτητες. Εάν η χρονική στιγμή της επικοινωνίας έχει έστω και μια μικρή καθυστέρηση, μπορεί να εμφανίζεται δυσλειτουργία στην ικανότητα των παιδιών να μάθουν. Επιπλέον, η εκπαίδευση στην «συνδεσιμότητα» (connectivity) φαίνεται να βελτιώνει συνεχώς τις μαθησιακές δυσκολίες.
Βασικές προϋποθέσεις
για μια πετυχημένη ψυχοθεραπεία είναι, από τη μια μεριά, η απόφαση του θεραπευόμενου να αντιμετωπίσει το πρόβλημα, και, από την άλλη, η υψηλή επιστημονική κατάρτιση του ψυχοθεραπευτή, καθώς και το ενδιαφέρον του να κατανοήσει βαθιά κάθε άτομο ως την ξεχωριστή οντότητα που είναι. Δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις, αλλά διέξοδοι που ανοίγονται μέσα από μια συνειδητή, ωφέλιμη και ωραία διαδικασία. Και είναι, σίγουρα, εφικτό να ανοιχτούν!