Αντιμετώπιση Χρόνιου Πόνου

Αντιμετώπιση Χρόνιου Πόνου

Ο πόνος αποτελεί μια δυσάρεστη αισθητική και συναισθηματική εμπειρία, σε συνδυασμό με πραγματική ή δυνητική βλάβη των ιστών, ή περιγράφεται με τους όρους μιας τέτοιας βλάβης.

Ο πόνος συνήθως είναι μια προειδοποίηση του σώματος ότι κάτι δεν πάει καλά. Μερικές φορές το σύστημα προειδοποίησης «σημαίνει συναγερμό» χωρίς να υπάρχει σημαντικός λόγος. Μερικές φορές μάλιστα «συναγερμός πόνου» ηχεί δίχως να υφίσταται καν ασθένεια ή τραυματισμός.

Ο πόνος ο οποίος διαρκεί για αρκετά μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από το αναμενόμενο, ονομάζεται χρόνιος πόνος. Συνήθως λέμε οτι πρέπει να διαρκεί για περισσότερους από τρεις μήνες από την αρχική εμφάνιση του και πρέπει να αντιμετωπίζεται ξεχωριστά.

Ο χρόνιος πόνος δεν αποτελεί μόνο την σωματική εκδήλωση μιας πάθησης, αλλά συγχρόνως την ψυχολογική και κοινωνική έκφρασή της.

Ο χρόνιος πόνος εκτός από το άτομο που τον βιώνει, επηρεάζει και τους ανθρώπους που βρίσκονται γύρω του κυρίως το στενό οικογενειακό και φιλικό περιβάλλον.

Δεδομένου ότι ο πόνος μπορεί να επιδράσει στη ζωή του ανθρώπου από ψυχολογική άποψη και να έχει αντίκτυπο στις σχέσεις του και στον τρόπο με τον οποίο επικοινωνεί, παράλληλα με την ιατρική αγωγή το άτομο χρειάζεται και ψυχολογική υποστήριξη.

Τα αρνητικά συναισθήματα μειώνουν τα ενδογενή οπιοειδή του σώματος (φυσικά παυσίπονα) και αυξάνουν την ευαισθησία του στον πόνο. Όταν ο χρόνιος πόνος εγκατασταθεί, το άτομο δεν μπορεί πλέον να είναι το ίδιο λειτουργικό. Έτσι συχνά οι δραστηριότητες του περιορίζονται με συνέπεια αρνητικές σκέψεις και συναισθήματα (άγχος, στενοχώρια) και αυτό διαιωνίζει το φαύλο κύκλο του πόνου, καθώς η αντίληψη του πόνου γίνεται ακόμα πιο έντονη. Ακόμη, οι διαταραχές του ύπνου και της διάθεσης αυξάνουν την αίσθηση του πόνου.

Πολλές φορές, συζητώντας με έναν επαγγελματία ψυχολόγο, το άτομο μπορεί να βοηθηθεί και να μάθει να χειρίζεται καλύτερα τις αρνητικές επιδράσεις που έχει ο πόνος στην κινητικότητα, την κοινωνική ζωή και τις σχέσεις του. Με τη συμβουλευτική οι ασθενείς αποκτούν δεξιότητες για τη διαχείριση του χρόνιου πόνου. Μπορούν επίσης να βρουν λύσεις σε καθημερινά προβλήματα, που τους προκαλούν στρες και κατάθλιψη, να ανακτήσουν τον αυτοέλεγχο και την ευχαρίστηση στη ζωή τους. Κύριος στόχος είναι πάντα η βελτίωση της ποιότητας της ζωής του ατόμου.

Δύο χαρακτηριστικά παραδείγματα των μεθόδων που εφαρμόζονται για την αντιμετώπιση του πόνου, είναι οι τεχνικές χαλάρωσης και η Νευροανάδραση.

Η Νευροανάδραση βοηθάει τους ανθρώπους να εκπαιδεύσουν το μυαλό τους στον έλεγχο λειτουργιών του σώματος, όπως η μυϊκή ένταση, η αναπνοή και η καρδιακή συχνότητα, με αποτέλεσμα να οδηγούμαστε σε μείωση του άγχους και των αντιδράσεων του στρες τα οποία όπως είπαμε επιτείνουν την αίσθηση του πόνου.

Οι τεχνικές χαλάρωσης είναι ένα σημαντικό μέρος της θεραπείας του πόνου. Βαθιές αναπνοές, διαλογισμός, καθοδηγούμενη νοερή απεικόνιση, και κλινική ύπνωση επιτρέπουν στο μυαλό να βοηθήσει το σώμα. Η τακτική εξάσκηση βοηθά στη μείωση του στρες και στην προώθηση της χαλάρωσης, η οποία συμβάλλει στην ανακούφιση του χρόνιου πόνου.

Κλείστε ραντεβού

Δευ, Τρι, Τετ, Πεμ: 5:00 μμ - 9:00 μμ
Παρ: 10:00 πμ - 3:00 μμ

Αλίκη Τσοχαντάρη

Ψυχολόγος – Ψυχοθεραπεύτρια

Απόφοιτος του Τμήματος Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης και Ψυχοθεραπεύτρια, διπλωματούχος του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Συνθετικής Ψυχοθεραπείας (European Diploma in Integrative Psychotherapy), με Μεταπτυχιακές σπουδές στην Ιατρική Ψυχολογία «Αντιμετώπιση Χρόνιου Πόνου» στο ΠΜΣ της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.

» Βιογραφικό

Επικοινωνία

Σοφοκλή Βενιζέλου 110
Ηλιούπολη
(χάρτης)
Τηλέφωνο: 210-994-2203, 6934-282-938
Κλείστε ραντεβού:
Δευ, Τρι, Τετ, Πεμ: 5:00 μμ - 9:00 μμ
Παρ: 10:00 πμ - 3:00 μμ

Αναζήτηση

Τα cookies μας βοηθούν να σας παρέχουμε καλύτερες υπηρεσίες. Χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες μας συμφωνείτε στη χρήση των cookies.

OK