Αλίκη Τσοχαντάρη, Ψυχολόγος – Ψυχοθεραπεύτρια
Τηλέφωνο: 210-994-2203, 6934-282-938

Άρθρα - Νέα

Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας. Μπορεί η Νευροανάδραση να βοηθήσει;  

Της Αλίκης Τσοχαντάρη

Η Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ) αποτελεί μια πολύπλοκη διαταραχή των ανώτερων εγκεφαλικών λειτουργιών. Τα βασικά χαρακτηριστικά είναι η έλλειψη συγκέντρωσης, η παρορμητικότητα και η υπερκινητικότητα. Βέβαια υπάρχουν συχνά συνοδά συμπτώματα όπως η κοινωνική απόσυρση και αισθήματα ματαίωσης κ.α.

Η ΔΕΠΥ αποτελεί σήμερα την πιο συχνή διαταραχή της παιδικής ηλικίας. Παλιότερα πίστευαν πως είναι μία διαταραχή που εξαφανίζεται με την ενηλικίωση ενώ πλέον πληθαίνουν οι έρευνες που δείχνουν την ύπαρξη ενηλίκων με ΔΕΠΥ. Επίσης, ιδιαίτερα συχνά, παιδιά με ΔΕΠΥ φαίνεται πως έχουν κάποιο οικογενειακό ιστορικό με ΔΕΠΥ ή άλλες μαθησιακές δυσκολίες (πχ γονιό με ΔΕΠΥ) κάτι που δείχνει ενδεχομένως την ύπαρξη κληρονομικότητας. Άλλωστε, όλες οι έρευνες σχετικά με την ΔΕΠΥ δείχνουν προς την ύπαρξη ανισορροπιών σε συγκεκριμένα νευροδιαβιβαστικά συστήματα, οι οποίες επηρεάζουν συγκεκριμένες περιοχές του εγκεφάλου.

Κάθε χρόνο πολλοί γονείς αναζητούν εναλλακτικές θεραπείες για τα παιδιά με Διάσπαση προσοχής και Υπερκινητικότητα (ΔΕΠΥ).

Αυτό συμβαίνει διότι δυσκολεύονται να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά τις δυσκολίες των παιδιών τους με συμπεριφορικές θεραπείες ή με φάρμακα. Έρευνες των τελευταίων ετών έχουν δείξει ακριβώς αυτό. Πιο συγκεκριμένα, παιδιά τα οποία έχουν κάνει εκπαίδευση με νευροανάδραση έρευνες δείχνουν πως κάνουν πιο γρήγορα και μεγαλύτερα επιτεύγματα από παιδιά τα οποία ακολουθούσαν μόνο συμπεριφορικές θεραπείες ή και καθόλου. Επιπρόσθετα, τα φάρμακα μειώνουν την συμπτωματολογία αλλά μπορεί να έχουν δυσάρεστες παρενέργειες, δεν αντιμετωπίζουν όλα τα συμπτώματα και συνήθως όταν σταματήσει η πρόσληψή τους τα συμπτώματα επανέρχονται. Με τη Νευροανάδραση η μείωση των συμπτωμάτων φαίνεται οτι μπορεί να διαρκέσει και έξι μήνες μετά την ολοκλήρωση των συνεδριών. Μάλιστα με έναν αριθμό συνεδριών «συντήρησης» το αποτέλεσμα φαίνεται να διαρκεί ακόμα περισσότερο. Ανάλογα με το άτομο, το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα μπορεί να επιτευχθεί με ένα συνδιασμό τεχνικών (πχ. νευροανάδραση και φαρμακοθεραπεία).

Άλλες έρευνες (2005) δείχνουν ότι περίπου το 75% των παιδιών με Διάσπαση Προσοχής και Υπερκινητικότητα είχε κλινική βελτίωση των συμπτωμάτων τους μετά από 40 περίπου συνεδρίες και τέλος μεταανάλυση του 2009 βρήκε πως με την Νευροανάδραση τα συμπτώματα που συνήθως φαίνεται να βελτιώνονται αισθητά είναι η παρορμητικότητα και η μη προσοχή.

Αποτελέσματα:
Η εκπαίδευση με τη μέθοδο της Νευροανάδρασης βοηθάει στην μείωση ή εξαφάνιση της παρορμητικότητας, της διάσπασης προσοχής και της υπερκινητικότητας. Η μείωση των παραπάνω συμπτωμάτων μπορεί να οδηγήσει σε αξιοσημείωτη βελτίωση της σχολικής απόδοσης αλλά και βελτίωση της συμπεριφοράς σε άλλους τομείς που επηρεάζουν την κοινωνικοποιήση του παιδιού όπως τα τυχόν βίαια ξεσπάσματα και η επιθετική συμπεριφορά τα οποία φαίνεται πως με τη Νευροανάδραση μπορούν να τεθούν σε έλεγχο. Τέλος σημαντικές έρευνες έχουν καταδείξει τα οφέλη που φαίνεται να προέρχονται από την Νευροανάδραση σε τεστ ευφυιας αλλά και σε ακαδημαϊκά επιτεύγματα. 

 

Δυο λόγια για την Νευροανάδραση:

Η Νευροανάδραση, η μέθοδος εκγύμνασης δηλαδή της εγκεφαλικής λειτουργίας και του νευροφυσιολογικού αυτοελέγχου μέσω ηλεκτροεγκεφαλογραφήματος (ΗΕΓ), συγκαταλέγεται στις εναλλακτικές/ συμπληρωματικές θεραπείες για μια σειρά από δυσκολίες, παθήσεις ή και διαταραχές που εμφανίζονται στην παιδική ηλικία.

Η Νευροανάδραση είναι μία μη επεμβατική μέθοδος. Η διαδικασία είναι απλή: τοποθετούμε 3 καταγραφικά ηλεκτρόδια στο δέρμα του κεφαλιού και μέσω αυτών ο εκπαιδευτής παρακολουθεί την εγκεφαλική λειτουργία λεπτό προς λεπτό μέσω ΗΕΓ (ηλεκτρο-εγκεφαλογράφημα) και, ταυτόχρονα, προβάλλει τις πληροφορίες που έχει αντλήσει στον εκπαιδευόμενο σε μορφή οπτικού ερεθίσματος (ηλεκτρονικό παιχνίδι, ταινία κ.ά). Κάθε εγκέφαλος διαθέτει την ικανότητα αυτορρύθμισης της λειτουργίας του και με την κατάλληλη μέθοδο μπορεί να την επιτύχει στο καλύτερο δυνατό επίπεδο. Έτσι, στη συνέχεια, ο εκπαιδευτής «ανταμείβει» την προσαρμογή της εγκεφαλικής λειτουργίας σε καταλληλότερα πρότυπα. Μέσα από αυτήν τη διαδικασία ο εγκέφαλος σταδιακά υιοθετεί τις επιθυμητές μορφές συμπεριφοράς και εξασκείται στην επίτευξη της καλύτερης δυνατής απόδοσης σε διάφορους τομείς

Η Νευροανάδραση μπορεί να βελτιώσει το συντονισμό και την επικοινωνία μεταξύ διαφορετικών περιοχών του εγκεφάλου. Η βελτίωση του συγχρονισμού στον εγκέφαλο έχει σημαντική επίδραση στην ικανότητα ενός ατόμου να μάθει. Φανταστείτε πόσο δύσκολο θα ήταν αν ο συγχρονισμός σας ήταν εντελώς λάθος. Η Νευροανάδραση στοχεύει άμεσα στο συντονισμό και την επικοινωνία μεταξύ των περιοχών του εγκεφάλου, στον συγχρονισμό αυτών των περιοχών, και ως εκ τούτου, στη διευκόλυνση της συγκέντρωσης και της μάθησης.

Κλείστε ραντεβού 

 

Μάθετε περισσότερα για τη Νευροανάδραση εδώ.

 

 

Monastra VJ et al., (2005). Electroencephalographic Biofeedback in the Treatment of Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder, Applied Psychophysiology and Biofeedback, 30 (2), pp 95-114.

Arns M. et al., (2009). Efficacy of neurofeedback treatment in ADHD: the effects on inattention, impulsivity and hyperactivity: a meta-analysis), Clinical EEG and Neuroscience.40(3), pp 180-189.

 

ΚΛΕΙΣΤΕ ΡΑΝΤΕΒΟΥ

210-994-2203, 6934-282-938
contact@tsohantari.gr

Δευ-Παρ: 10:00 πμ - 9:00 μμ

Αλίκη Τσοχαντάρη

Ψυχολόγος – Ψυχοθεραπεύτρια

Απόφοιτος του Τμήματος Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης και Ψυχοθεραπεύτρια, διπλωματούχος του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Συνθετικής Ψυχοθεραπείας (European Diploma in Integrative Psychotherapy), με Μεταπτυχιακές σπουδές στην Ιατρική Ψυχολογία «Αντιμετώπιση Χρόνιου Πόνου» στο ΠΜΣ της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.

» Βιογραφικό

» Αρθρογραφία

Image

Επικοινωνία

Κλείστε ραντεβού:
Κλείστε ραντεβού:
Δευ-Παρ: 10:00 πμ - 9:00 μμ
Image